Sådan skaber du øget salg med e-mail markedsføring

Foto: Shutterstock

Har du en start up virksomhed som iværksætter og har brug for at skaffe de første kunder? Eller har du en virksomhed med nogle år på bagen, der ikke har lige så mange kunder, som du havde drømt om? Ja, så har man nogle gange brug for professionel hjælp udefra, der kan hjælpe med en markedsføringsstrategi, der fører dig fra få konverterende kunder til flere eller mange flere konverterende kunder. Men er dette virkelig muligt, kan du spørge, fordi du synes, at du har prøvet alt. Ja. det er muligt, hvis du går i dialog med firmaet på hjemmesiden https://poetype.dk, der har specialiseret sig i e-mail markedsføring, der skaffer dig flere kunder. Læs mere her. 

Relevant content til dine kunder 

Hvem er din kundemålgruppe? Hvem skal du kommunikere til af relevante kunder, så de ender med et køb hos dig? Det er noget, som Poetype kan hjælpe dig med at analysere og eksekvere. De er eksperter i at forstå din forretning, så du kommer meget tættere på dine kunder og målgrupper, der er relevante for netop din virksomhed og de produkter eller services, som du tilbyder. Deres speciale er e-mail markedsføring så du kan kommunikere mere direkte med relevante kundesegmenter og dermed bringe dem tættere på dig, så de kommer tættere på at ville købe en ydelse igennem dit firma. 

Hvad med GDPR? 

Der er megen lovgivning omkring, hvordan og med hvem du må målrette dine kampagner og e-mails, så det ikke strider imod GDPR lovgivningen. Dette sikrer, at kunderne ikke føler sig overrendt og det er helt fair. Hvordan du så sikrer dig kunder via e-mail, er noget, som Poetype kan hjælpe dig med, så du er sikker på, at du holder dig indenfor lovgivningen. Der kan være mange snu måder at "få fat i" potentielle køberes e-mail adresser, hvor de selv frivilligt giver dig deres e-mail adresse. Måske udskriver du en konkurrence, som de gerne vil deltage i. Måske sender du straks en elektronisk e-bog med relevant information, der lægger sig op ad dine services eller produkter, som interesserer særligt udvalgte kundegrupper. Alt i alt skal du være kreativ med, hvordan du får fat i en stor e-mail adresse samling, så du får en stor skare af følgere, der potentielt gerne vil købe noget hos dig. 

Forstå de psykologiske mekanismer bag et salg 

Det kan være, at du har en ekspertise i regnskab, i økonomi, i byggeri af huse eller noget helt fjerde og dermed ikke kender til de psykologiske faktorer, der kan spille ind, når man skal skabe konverterende leads i din markedsføring. Det er også helt fair og normalt. Her kan Poetype nemlig hjælpe dig med, hvordan der også er emotionelle faktorer på spil, når potentielle kunder vælger at klikke sig videre fra din e-mail og videre til din hjemmesides webshop eller hjemmeside. Gå eventuelt ind på deres side og se alle de cases, hvor de har hjulpet firmaer til at skabe langt flere leads og konverterende handlinger.

Skab relevant content i dine e-mails

Det kan dermed betale sig, at investere i rådgivning omkring e-mail strategier og de psykologiske elementer, der ligger til grund for dine kunders klik og ønsker om køb. Dette vil sikre dig en langt større kundeportefølje, som i længden vil være mere relevant, fordi du også lærer at skabe relevant content i dine e-mails. Her gælder det også om at være kreativ, så dine kunder bliver ved med at synes, at du er relevant og attraktiv at følge. Giv dem din viden, aktuelle input og rådgivning og de vil med stor interesse følge med i din virksomhed og have lyst til at købe netop hos dig.