Et kig på den nye Fortnite Patch 6.20

Vi har taget et kig på den nye patch 6.20 til Fortnite, hvor der både er lavet revolutionerende ændringer med glideren, og så har vi fået en tilføjelse af det nye Fortnitemare.

Fortnite har indtil videre gjort en del ud af at teste forskellige ting i sæson 6, vi har set alt fra turneringer, til at de nu vil teste ''no fall dmg'', i form af, at man kan slå sin glider til igen, hvis man er mere end 3 etager over jorden. Det betyder, at hvis man er vågen, vil man aldrig kunne tage skade af at falde igen.

De har lavet en lille teaser, som jeg ikke synes, I skal snydes for

 

Nye våben og Fortnitemares

Nye ting i patchen involverer først og fremmest et nyt våben, en 6-skuds revolver, der får tankerne til at falde tilbage på det vilde vesten. Der er mulighed for en fin hip fire, men hvor den er meget upræcis. Der er ellers en udmærket chance for at bruge den lidt i stil med en Deagle på afstand til præcise skud.

Pistolen findes i tre varianter. Uncommon, rare og epic med skade på 34 / 36 / 38. Den anvender medium ammo, så der er potentiale for en fin pistol, der måske endelig ser sin plads i et normalt setup?

Desuden har de implementeret en ændring til Hand Cannon, eller Deagle som mange kalder den. De har valgt at oppe skaden på bygninger markant, så den nu vil rive vægge under opbygning ned på 1 skud, samt dens skade imod spillere er forhøjet ret meget. De har tilføjet cirka 40 % ekstra til dens skade.

En anden ny tilføjelse er noget, der kører på begrænset tid, er Fortnitemares. Det er små sten som laver monstre nær sig, og hvis man dræber disse, så får man loot i form af items, healing eller andet. Det giver også shield at dræbe, +3, +5, +10, +15 og +20 shield, alt efter hvor stærke monstre man vælger at dræbe.

Sådan ser den nye revolver ud

Vil glideren have en negativ indflydelse?

På den spiltekniske-front ser vi ændringen til glideren. Det vil ændre rigtig meget for spillestilen, at man nu kan smide sin glider ud igen. Dette vil give de aggressive spillere mere plads til hurtigt og konstant at komme rundt på banen. Man skal ligeledes heller ikke frygte at blive fanget af stormen så ofte. Dog betyder det, at folk ikke rigtigt skal tænke sig om i forhold til, når de prøver at gå i offensiv, eller om hvorvidt deres bygning har et ordentligt fundament.

Så der er både gode ting i det, men helt klart også nogle lidt triste ændringer. Desuden vil det sene spil nu være domineret af nemme rotationer, og taber man ''high ground'' i en bygge kamp, så kan man blot springe af bygningen og få en ny position, for at prøve at tage kampen på ny. Så det er ikke ressourcefornuftigt at gå ind i dem mere.

Alt i alt bliver den næste uge ret spændende for os, for hvordan vil den nye gliderdel påvirke spillet? Jeg frygter selv, at den har en negativ indvirkning, da det sjove i Fortnite lå i de vilde build fights, som bliver markant svære nu, når modstanderen bare kan hoppe ud, hvis han taber high ground, og dermed skabe sig en ny position. Så alt materiale man bruger, er spildt, hvis modstanderen er klog nok til at tage denne vinkel.